sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

Mimicon 2016

Mimicon! Mikkelissä Konsertti- ja Kongressitalo Mikaelissa, 28-29.5. Mimicon järjestettiin nyt neljättä kertaa, mutta meiän seurueelle tää oli ensimmäinen kerta Mimissä. Cosvisionin tapaan tää oli "ajetaan ees-taas"-con. Tietysti mun ja kaverini piti uutta conia testatessa myös käydä testaamassa kisalavat... Pukukilpailuun siis päädyttiin. :D

Lauantaina herätys aikaseen, kampetta niskaan ja autoon kohti Mikkeliä. En pukenut cossia päälle automatkaa varten, mutta tein osan maskeerauksista valmiiksi. Olin siis menossa kisaamaan Count Dookulla, mikä oli täysin uusi puku hetkeen. Olin kunnon kiukkuperse ku mikään ei meinannu aamulla onnistua. Ensin piilarit kiusas mua ja sit meikit kusi ja lopuksi vielä peruukki oli yks perse. Mut Mikaeliin kumminkin löydettiin ja hetken odottelun jälkeen päästiin jopa sisälle ja rannekkeet käteen. Infon kautta pukkariin laittamaan pukua päälle. Oli ihan kiva huomata, että parran ku olin saanu liimattua kiinni, niin puhuminen oli hyvin vaikeaa. Paljoa ei pystynyt suuta aukomaan ilman, että parta meinaa lähteä irti. Sainpahan olla kunnolla in character, ku eihän Dooku nyt hymyile. ;D

Automatkalla oli hauskaa >:<<<<< irvistelin kakaroille.

Maskeeraus done!

All done!

Pakollinen selfie ennen tuomarointia

Puku päällä. Kohti kuvausta ja sen jälkeen tuomarointiin. Kuvauksissa oli vaan vähän jännä paikka, ku aiemmin ei ollu kerrottu, että tarvitsee kolme poseerausta. No öö... miten poseeraat hahmolla kolmesti, joka on erittäin vähäeleinen ja vain on supercool ja supervillain? Hieman olin confused ja niin oli kuvaajatkin, mutta muutama hyvä saatiin ja niillä mentiin. Tuomaroinnin jälkeen käytiin kahvilassa vähän nappaamassa purtavaa, minkä jälkeen pukkarit kutsui pukuja korjailemaan. Tai lähinnä mun piti korjata mun parta ku se halusi irrota. Fiksailujen jälkeen mentiin ulos vilvottelemaan, minkä jälkeen olikin jo aika lähtä valmistautumaan itse kisaa varten.

En ollu ottanu minkäänlaisia suurempia paineita tästä kisasta, lähinnä lähdin hakemaan vähän lisää lavakokemusta. Kyl se silti hieman jännitti mennä lavalle, mutta sehän vaa kuuluu asiaan. Lisäksi siellä oli ehkä maailman mahtavin sisäänheittäjä, jonka jälkeen ei kyllä enää jännittäny yhtään mennä lavalle. Mut se, mikä siellä odotti yllätti mut täysin. Nimittäin yleisö! Herranjestas mikä mylvintä ja hurraus ku mä menin lavalle! O_O Jengi niinku sekos ihan täysin ku mä eeppisesti kävelin lavalle! :D Tuntu tosi hyvälle. En sijoittunu kisassa, mut ei se kyllä yllättänytkään ja olin silti suoritukseeni tyytyväinen. 

(c) Nina Honkanen
Jo toistamiseen huomaan, että mä en osaa mennä siihen merkityn X:n kohdalle! Cosvisionissa 2014 oli sama minkä huomasin jälkikäteen :'D Handlaan näköjää nää jutut...

Kisojen jälkeen käytiin purkautumassa cosseista ja lähdettiin kohti Hesburgeria syömään ja siitä takaisin kotia kohti. Mun piti alunperin mennä kaverille yöksi, jotta seuraavan aamun lähtö olisi helpompi, mutta mulle iski niin kova päänsärky, että pelkäsin migreenin iskevän. Päätin sit mennäkin kotiin nukkumaan, koska musta ei ois ollu mitään iloa tai seuraa kaverilleni. Kotiin päästyäni napit naamaan ja nukkumaan... heräsin yhdeltä yöllä täysin virkeänä. Kolmen aikaa muistaakseni sain sit unta uudestaan. Jes.

Sunnuntaina ei paljoa tullut tehtyä. Piti alunperin cossata, mut aamulla oli sellanen fiilis, ettei yhtään jaksa. Menin siis jälleen omissa vaatteissa ja toimin hovikuvaajana Elsalle. 
Tänään käytiin kyllä parit luennot kuuntelemassa. Lapsuuden traumoja ja vähän vampyyritarinoita. Oikeastaan siinä olikin sit kaikki mitä tehtiin. Taas Hesburgerin kautta kotiin. :D Kotona sit taas oli ihan tylsää ja tyhmää ku oli ihan yksin eikä kauheesti ihmisiä ympärillä.

Luennollaaaa.

Oma suosikkini shootistamme.

Näiden siivittämänä sit päätänkin tän merkinnän. :D Stay tuned~

1 kommentti:

  1. Kiitoksia! Tota maskeerausta oli kyl hauska tehdä ja nyt haluisin tehdä vaa enemmän vanhempia mieshahmoja, jotta samankaltaista maskia pääsis tekemään uudestaan. :'D

    VastaaPoista