sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Nimetön haltia-herra.

Woah. Tuli käytyy Hobitin yöensi-illassa ja tietysti kans pukeutuneena. Oon jo aikasemmin postailluki osia mun haltiasta, mut nyt aattelin et voisin pistää valmiista asusta kuvia ja vähän jutskata siitä. Vaikka ite leffa oliki ihan loistava, nii en kertoile siitä tämän enempää, koska täst muuten tulis liian pitkä. :D Enkä taho spoilata siitä, vaa sanon, et menkää kattomaan. Huomasin muutes, et oon jo elokuussa alottanu tekemää tota asua, mut vast marraskuun puolella saanu valmiiksi... Hidasta ja laiskaa? Ehei.

Palasina, kasaan liimattuna, muotoon muokkaamattomana, maalaamattomana.
 
Maalattuna ja liimattuna paitaan kiinni, valmiina siis.

 Panssarin tein ihan softiksesta. Se oliki mielenkiintonen projekti, ku piti tarkkaan mittailla, jotta siitä tulee oikean kokonen. Varsinkin, ku yks softislevy on A4-kokonen, nii ei siitä kauheasti saa tehtyä. Mut kyl siihen meniki monta levyä softista. Värisävy oli sitäki mielenkiintosempi, koska sitä sävyä ei ollu valmiina, niin sai monet sekotukset tehdä, ennenku värisävy oli oikea. Panssareitahan mulle tuli eteen ja käsivarsiin. Mietin kans sitä, että miten kiinnittäisin ton panssarin siististi ja käytinpä sit pikaliimaa. Se aika mukavasti vissiin reagoi softiksen kanssa, koska se kuumeni melko polttavaksi. 

 
Valmis kaapu, johon on myös kiinnitetty käsivarsien panssarit.


Koko tekstissä lukee jotain Synkmetsästä ja Thranduilista ja jostain... en edes muista enää kaikkea.


Kaavun sain kasaan melko näppärästi, eihän siin ku kaavojen kanssa teki ja ties minkälaisen tekee. Isot hihat oli pakolliset. Kauluksesta ei ihan tullu sellanen ku ensin ajattelin, koska tajusin, että se ois ollu epäkäytännöllinen.

Kaavun loppusilauksena Roxx kaivoi mulle netistä tutun ja turvallisen haltiakirjotusgeneraattorin (missä saa myös kääpiöiden riimuja), jonka avulla sitten käänsin erinäisiä tekstejä haltiakielelle. Näitä lauseita sitten kirjoitin hopeatussilla kaavun etukanttiin. Jonkuu aikaa siinä menikin, mut laitoin samalla Fullmetal Alchemistia pyörimään, niin hyvin sujui aika. Välillä meinas unohtua vaa tuijottamaa Fma:ta... Fma:sta puheenollen oon sen aikana tehny aika isoo palapeliä ja nyt se on jääny tauolle. >8( Pitäis saada tehtyä se, mutku siinä on jälellä typerä taivasosio, mitä inhoan. D:

 
Valmis haltia, nimetön sellainen.


Mutta mutta, sain kuiteski haltiani valmiiksi. Vieläpä oma suunnittelemani, vaikka otinkin vaikutteita Elrondilta ja Thranduililta. Se päällä sitten marssin Studio 123:een Hobitti-meininkeihin ja tietysti myös leffaa kattomaan. Asustani tykättiin ja kaikkein parasta oli seuraavan päivän iltana lukea, että Studio 123:n puolesta mulle annetaan kannustuspalkinto! Pukuni viime ja tänä vuonna on kuulemma ollu niin upeita, että ansaitsevat palkinnon! Erityisen otettu olin tästä ja sillä innolla sitten jaksankin tehdä seuraavaan leffaan vielä hulppeamman asun. Siitä ei tiiäkä kovin moni. Jääköön salaisuudeksi vielä. 8D 

Tähän loppuun vielä muutama kuva. Kaikki valmiin haltian kuvat on otettu Studio 123:n puolesta. Eikä tol haltial oo vieläkä nimee...


"Älkää iskekö! Olen puolueeton!"

Galin yrittää mahallaan viedä valokeilan täst kuvasta. >8(


 Tästä kuvasta muuten tuli mieleen, että käytiin keskustelua Roxxin kanssa, että kumpi kuolisi ensin. Mun miekan kahva on suht epäkäytännöllinen, joten Roxx sanoi, että mä kuolisin ensin. Samaan hengenvetoon se kyl totesi kuolevansa ite ensin, koska sillä on MUOVIkirves ja mun miekka on sentäs PUUTA. ;D

"Hei kattokaa ylös!"



2 kommenttia:

  1. Mun muovikirves!!! YARRRR.. eiku... EREBORRR!!!!

    VastaaPoista
  2. Hieno haltia olet! Mukavaa kuulla että sait kannustuspalkinnon myöskin. :)
    Mietin tässä että tuletko tätä asua viemään coniin joskus?

    VastaaPoista